KISA…KISA…KISA…HABERLER
FİLİZ
ÇEVİK EVLENDİ-DERNEĞİMİZ VE ÇAĞIN POLİSİ DERGİSİNDEN AYRILIYOR
23.06.2004 tarihinden buyana "Belirsiz Süreli İş Sözleşmesiyle" Derneğimiz ve Çağın Polisi Dergisinde çalışan Filiz ÇEVİK 11.05.2010 tarihinde saat 15.00'de Kazan Belediyesi Nikah Salonunda yapılan Nikahla Semih BAYRAK ile evlendi. Eşinin görev yerinin Ankara dışında olması sebebiyle Derneğimiz ve Çağın Polisi Dergisindeki görevinden Haziran ayı itibariyle kendi isteğiyle ayrılacak olan Filiz ÇEVİK BAYRAK'a bugüne kadar yaptığı hizmetlerden dolayı teşekkür ediyor, mutluluklar diliyoruz.
Derneğimizin
İstanbul Şubesi Üyesi Emekli Emniyet Müdürü Abdul TUFAN
13.05.2010 tarihinde İstanbul İlinde vefat etmiştir.Merhuma
Allahtan rahmet,yakınları ve mensuplarımıza başsağlığı diliyoruz. İrtibat:
Selim. 05333019734
İstanbul Emniyet
Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü (Motosikletli Polis Timleri Amirliği)
kadrosunda görevli Polis Memuru Volkan GÜRSES
geçirdiği trarfik kazası sonucu 13/05/2010 tarihinde
vefat ederek,Yalova Polis Şehitliğinde toprağa
verilmiştir. Şehidimize Allah'tan rahmet, kederli ailesi ve yakınlarına
başsağlığı dileriz.
Yaş
Haddinden Emeklilik Sırası Gelen 1.Sınıf Emniyet Müdürleri
. Hikmet DORUK ,Recep Özmen, Nadir Melha,
Fehullah Parlakgüneş
12/05/2010 tarihinde Aydın Polisevinde meydana gelen patlama
sonucu Polis Memuru Halil İbrahim ŞEKER şehit
olmuştur. Mensubuzun cenazesi 13/05/2010
günü saat 12.00'de Aydın Emniyet Müdürlüğü Hizmet Binası önünde yapılan
tören sonresında Aydın Polis Şehitliğinde
toprağa verildi. Şehidimize Allahdan
rahmet, kederli ailesi ve yakınlarına başsağlığı dileriz.
Türk Polis
Teşkilatı Güçlendirme Vakfı Genel Müdür Süreyya Karahan ile Vakıf Muhasebe Müdür Metin Akdemir 13/05/2010
tarihinde Derneğimizi ziyaret ettiler. Polis Teşkilatını GüçlendirmeVakfının
eski ve Derneğimizin yeni Genel Sekreteri Dr.Ahmet Nihat Dündar
ile Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Hasan Yağar'ın bulunduğu ziyaret 1 saat
sürdü.
POLİS
MESLEK YÜKSEKOKULLARINA BAŞVURU PUAN SİSTEMİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMIŞTIR.
2010 PMYO öğrenci adaylığı başvuru puanı, ÖSYM
tarafından 2010 yılı içinde yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı puan türlerinin
herhangi birinden (YGS-1,YGS-2, YGS-3, YGS-4, YGS-5 ve
YGS-6 ) en az (280.000) puan olarak yeniden belirlenmiştir.
ÖNBAŞVURU İŞLEMLERİ VE BAŞVURU KABUL
İŞLEMLERİ 10-18 MAYIS TARİHLERİ ARASINDA YAPILABİLECEKTİR.
Dernek Genel Merkez Yönetim Kurulu kararıyla Bursa Şubemizi açmak için kendilerine yetki verilen
Emekli Emniyet Müdürleri İbrahim İtem, Enver Yılmaz,
Metin Aytürk, Arif Şirin,Hikmet
Çelebi ve Halit Özbek tarafından Türkiye Emekli Emniyet
Müdürleri Soyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği
Bursa Şubemizin Kuruluşu 05.05.2010 tarihinde resmen gerçekleştirilmiş olup,teşkilatlanma
ve Genel Kurul hazırlıkları sürdürülmektedir.
Dergimizin
Mayıs ayı sayısında(101.sayıda) yayın hayatına başladığını KISA..KISA ..HABERLER bölümünde verdiğimiz Derneğimizin İZMİR ŞUBESİNE ait (http:// izeemder.org.tr) web sitemizde
yer alan bir mesaj dikkat çekti. İZMİR'den MESAJ
başlıklı ve hepimizin duygu ve düşüncelerini ifade eder nitelikteki duyuruyu
sizlerle paylaşıyoruz... İZMİR’den MESAJ
Sesimizi daha çok duyurabilmek,yüzümüzü
daha çok gösterebilmek veiletişimi sadece aile içi
bir haberleşme faaliyeti olmaktan çıkarıp;her yere ulaşmak ve bize de
ulaşılmasını sağlamak adına,bu siteyi açma kararı aldık.Emekli
olmuş olmakla; mesleğimize, toplumumuza, devletimize karşısorumluluklarımızın
da son bulduğunu düşünmüyoruz, düşünemiyoruz…Uygulama (operasyonel)
yönü ağır basan mesleğimizde;tecrübenin, bilgi kadar önemi
vardır. Zaten tecrübelerin birikimi de bir yerde bilgi değil midir?Batılıların “tecrübeyi yenemezsiniz”
(You can’t beat the experiences)
derler,pek de haksız sayılmazlar. Kanla, gözyaşıyla yazılan sadece askerin
kitabı değildir.Paylaşıldığında üreyen, büyüyen iki
şey vardır; “bilgi” ve “sevgi”. Biz sevgiyle,
bildiğimizi paylaşmaya hazırız.Zamanında tecrübeyi,
pratikle edinmiş olan bizlerin, bu birikimlerini değerlendirmek;günümüzde İnsan
Kaynakları Politikasının (human resources managment) bir gereği
ve uzantısı olmaktadır. Örneklemek gerekirse; ABD ve Avrupa Ülkelerinde saygın
emekli personelin birikimi heba edilmemekte ve azamî yarar sağlanmaya
çalışılmaktadır. Yurdumuzda da bu uygulamaya örnek olarak, ordumuzu gösterebiliriz.Son söz olarak da; statü kalıpları ve hiyerarşik
bir düzen içerisinde görev yapan muvazzaf kardeşlerimiz; mevzuat ve yukarıda
saydığımız gerekçelerle, haklı oldukları konularda bile haklarını yeterince
savunamamakta veya yetersiz kalmaktadırlar. Bu tür şablonlar içerisinde
bulunmayan bizler; “sessizlerin sesi” olmak misyonunu üstleniyoruz.Kuşkusuz bu işlevimizi, “sorumluluk”
bilinciyle de yerine getireceğimiz açıktır.Selâm ve saygılarımızla…
Karayolu Trafik Haftası Etkinlikleri Kapsamında
Emniyet Genel Müdürlüğünce düzenlenen "Karayolu
Trafik Güvenliği Sempozyum ve Fuarı" 6
Mayıs 2010 tarihinde Emniyet Genel Müdürü Oğuz Kağan Köksal'ın konuşmasıyla
açıldı. Sempozyum Anıttepe Emniyet Genel Müdürlüğü
Konferans Salonunda sunulan tebliğ ve bildirilerle 2 gün sürdü.
Bugüne kadar kendi imkanları ve PTT aracılığıyla
gerçekleştirilen Çağın Polisi Dergisinin bir kurye firması aracılığıyla abonelerine dağıtımına
ilk kez 1Mayıs 2010 tarihinde, Yönetim Kurulumuzun 21.04.2010 tarih ve 55 nolu kararı gereğince Aneks Kargo -Kurye Dağıtım Taşıma Ltd.Şti.ile yapılan sözleşme sonucu başlanmıştır.
Emniyet
Genel Müdürlüğü Yüksek Değerlendirme Kurulu Toplantısı Sonuçları Açıklandı.Yapılan değerlendirme sonucunda: 201 2.Sınıf Emniyet
Müdürü 1.Sınıf Emniyet Müdürlüğüne, 73 Üçüncü Sınıf Emniyet
Müdürü 2.Sınıf Emniyet Müdürlüğüne, 324 Dördüncü Sınıf Emniyet Müdürü 3. Sınıf Emniyet Müdürlüğüne, 659 Emniyet Amiri ise
4.Sınıf Emniyet Müdürlüğüne TERFİ ettirilirken
,29 İkinci Sınıf Emniyet Müdürü, 11 Üçüncü
Sınıf Emniyet Müdürü, 22 Dördüncü Sınıf Emniyet Müdürü, 45 Emniyet Amiri Terfi
İçin Yeterli Görülmedi.
Yüksek
Değerlendirme Kurulunca 1.sınıf Emniyet Müdürlüğü'ne
Terfi Ettirilenler: |
|
ARAŞTIRMA:TÜRKİYE’NİN EN ÖNEMLİ 2.SORUNU
YOLSUZLUK
Türkiye’nin en önemli sorunlarına ilişkin DES
Stratejik Araştırmalar Merkezi(DESAM) ve Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES)
tarafından. 1049 kişi üzerinden yapılan araştırmaya göre ‘Yolsuzluk’
yüzde79oranıylaTürkiye’nin en önemli 2.sorunu olarak dile getirildi.
DESAM Genel Sekreteri Dr.Hasan Türkel
ve DES Genel Başkan Yardımcısı Mine Kıvrak koordinatörlüğünde yürütülen alan
çalışmasında;
*Vatandaş ‘Yolsuzluğun’ vergi düzenini yüzde 44 oranında, sosyal ve ahlaki
yapısını yüzde 56 oranında, hukuk ve asayiş düzeni doğrudan veya dolaylı olarak
yüzde 61 oranında olumsuz yönde etkilediğini belirtiyor.
*Vatandaşın yüzde 81’ine göre yolsuzlukların
yaygılaşması, serbest Pazar ekonomisinin Türkiye’ye hakim
olmasıyla başladı.
*Vatandaşın yüzde 49’una göre Türkiye’de zengin olmak
için yolsuzluk yapılması gerekiyor.
*Vatandaşa göre yolsuzlukların yüzde 72’si
belediyelerde gerçekleşiyor.
*Yolsuzluğun;Türkiye’de
bürokrasiyi ve siyaseti çürüttüğü yüzde90, enflasyonu körüklediği yüzde
39,ekonomiye zarar verdiği yüzde 45,haksız rekabet yarattığı yüzde 77,devlete
ve halka zarar verdiğini yüzde 67 oranında ifade eden vatandaşa göre Yolsuzluk
Türkiye’nin en önemli 2.sorunu ve herkes tarafından bilinen bir gerçeği olarak
ifade ediliyor.
*Tüm bireylerin hukuk önünde eşitliği ilkesini ortadan
kaldıran ana nedenin yüzde 71 ile yolsuzluklar olduğunu kaydeden vatandaşımıza
göre yolsuzluklar nedeniyle kamu makamı, bürokrasi, nüfuz ve mevki sahibi
insanların yüzde 55’i yolsuzluk yapıyor ve şahsi çıkar sağlıyor.
28/7/2006 tarihli ve 2006/11534 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Yurtdışında Sürekli
Görevlendirilecek Personel Hakkında Yönetmeliğin 2 nci maddesinin ikinci fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"(2)
Türk Silahlı Kuvvetleri, Dışişleri Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Milli
İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığı, Hazine Müsteşarlığı, Dış Ticaret
Müsteşarlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü personeli
hakkında bu Yönetmelik hükümleri uygulanmaz."
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 5 inci
maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi, 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (b)
bendi ile aynı Yönetmeliğe ekli (1) sayılı cetvelin Milli Eğitim Bakanlığına
ait (2) numaralı bölümü ve (2) sayılı cetvelin Milli Eğitim Bakanlığına ait (2)
numaralı bölümü yürürlükten kaldırılmıştır
MADDE 3 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4 – Bu Yönetmelik hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür. Resmi Gazete 14.05.2010
13 Mayıs 2010 PERŞEMBE
Resmî Gazete
Sayı : 27580
KANUN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASININ BAZI MADDELERİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI
HAKKINDA KANUN
Kanun No.
5982
Kabul Tarihi: 7/5/2010
MADDE 1 – 7/11/1982 tarihli ve 2709 sayılı Türkiye
Cumhuriyeti Anayasasının 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasına “Bu maksatla
alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı olarak yorumlanamaz.” cümlesi ve
maddeye bu fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Çocuklar, yaşlılar, özürlüler, harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri
ile malul ve gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sayılmaz.”
MADDE 2 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 20 nci
maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Herkes, kendisiyle ilgili kişisel verilerin korunmasını isteme hakkına
sahiptir. Bu hak; kişinin kendisiyle ilgili kişisel veriler hakkında
bilgilendirilme, bu verilere erişme, bunların düzeltilmesini veya silinmesini
talep etme ve amaçları doğrultusunda kullanılıp kullanılmadığını öğrenmeyi de
kapsar. Kişisel veriler, ancak kanunda öngörülen hallerde veya kişinin açık
rızasıyla işlenebilir. Kişisel verilerin korunmasına ilişkin esas ve usuller
kanunla düzenlenir.”
MADDE 3 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 23 üncü maddesinin beşinci fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Vatandaşın yurt dışına çıkma hürriyeti, ancak suç soruşturması veya kovuşturması
sebebiyle hâkim kararına bağlı olarak sınırlanabilir.”
MADDE 4 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 41 inci maddesinin kenar başlığı “I.
Ailenin korunması ve çocuk hakları” şeklinde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki
fıkralar eklenmiştir.
“Her çocuk, korunma ve bakımdan yararlanma, yüksek yararına açıkça aykırı
olmadıkça, ana ve babasıyla kişisel ve doğrudan ilişki kurma ve sürdürme
hakkına sahiptir.
Devlet, her türlü istismara ve şiddete karşı çocukları koruyucu tedbirleri
alır.”
MADDE 5 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 51 inci maddesinin dördüncü fıkrası
yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 6 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 53 üncü maddesinin kenar başlığı “A.
Toplu iş sözleşmesi ve toplu sözleşme hakkı” olarak değiştirilmiş, üçüncü ve
dördüncü fıkraları yürürlükten kaldırılmış ve maddeye aşağıdaki fıkralar
eklenmiştir.
“Memurlar ve diğer kamu görevlileri, toplu sözleşme yapma hakkına sahiptirler.
Toplu sözleşme yapılması
sırasında uyuşmazlık çıkması halinde taraflar Kamu Görevlileri Hakem Kuruluna
başvurabilir. Kamu Görevlileri Hakem Kurulu kararları kesindir ve toplu
sözleşme hükmündedir.
Toplu sözleşme hakkının kapsamı, istisnaları, toplu sözleşmeden
yararlanacaklar, toplu sözleşmenin yapılma şekli, usulü ve yürürlüğü, toplu
sözleşme hükümlerinin emeklilere yansıtılması, Kamu Görevlileri Hakem Kurulunun
teşkili, çalışma usul ve esasları ile diğer hususlar kanunla düzenlenir.”
MADDE 7 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 54 üncü maddesinin üçüncü ve yedinci
fıkraları yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 8 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 74 üncü maddesinin kenar başlığı
“VII. Dilekçe, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkı” şeklinde
değiştirilmiş, maddenin üçüncü fıkrası yürürlükten kaldırılmış ve maddeye
aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“Herkes, bilgi edinme ve
kamu denetçisine başvurma hakkına sahiptir.
Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına bağlı olarak
kurulan Kamu Denetçiliği Kurumu idarenin işleyişiyle ilgili şikâyetleri
inceler.
Kamu Başdenetçisi Türkiye Büyük Millet Meclisi
tarafından gizli oyla dört yıl için seçilir. İlk iki oylamada üye tamsayısının
üçte iki ve üçüncü oylamada üye tamsayısının salt çoğunluğu aranır. Üçüncü
oylamada salt çoğunluk sağlanamazsa, bu oylamada en çok oy alan iki aday için
dördüncü oylama yapılır; dördüncü oylamada en fazla oy alan aday seçilmiş olur.
Bu maddede sayılan hakların kullanılma biçimi, Kamu Denetçiliği Kurumunun
kuruluşu, görevi, çalışması, inceleme sonucunda yapacağı işlemler ile Kamu Başdenetçisi ve kamu denetçilerinin nitelikleri, seçimi ve
özlük haklarına ilişkin usul ve esaslar kanunla düzenlenir.”
MADDE 9 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 84 üncü maddesinin son fıkrası
yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 10 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 94 üncü maddesinin üçüncü
fıkrasının ikinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.“İlk seçilenlerin
görev süresi iki yıldır, ikinci devre için seçilenlerin görev süresi ise o
yasama döneminin sonuna kadar devam eder.”
MADDE 11 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 125 inci maddesinin ikinci fıkrasına
“Ancak, Yüksek Askerî Şûranın terfi işlemleri ile kadrosuzluk nedeniyle
emekliye ayırma hariç her türlü ilişik kesme kararlarına karşı yargı yolu
açıktır.” şeklindeki cümle eklenmiş ve dördüncü fıkrasının birinci cümlesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Yargı yetkisi, idarî eylem ve işlemlerin hukuka uygunluğunun denetimi ile
sınırlı olup, hiçbir surette yerindelik denetimi şeklinde kullanılamaz.”
MADDE 12 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 128 inci maddesinin ikinci
fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Ancak,
malî ve sosyal haklara ilişkin toplu sözleşme hükümleri saklıdır.”
MADDE 13 –
Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 129 uncu maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“Disiplin kararları yargı denetimi dışında bırakılamaz.”
MADDE 14 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 144 üncü maddesi kenar başlığıyla
birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“G. Adalet hizmetlerinin denetimi
MADDE 144 – Adalet hizmetleri ile savcıların idarî görevleri yönünden Adalet
Bakanlığınca denetimi, adalet müfettişleri ile hâkim ve savcı mesleğinden olan
iç denetçiler; araştırma, inceleme ve soruşturma işlemleri ise adalet
müfettişleri eliyle yapılır. Buna ilişkin usul ve esaslar kanunla düzenlenir.”
MADDE 15 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 145 inci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 145 – Askerî yargı, askerî mahkemeler ve disiplin mahkemeleri tarafından
yürütülür. Bu mahkemeler; asker kişiler tarafından işlenen askerî suçlar ile
bunların asker kişiler aleyhine veya askerlik hizmet ve görevleriyle ilgili
olarak işledikleri suçlara ait davalara bakmakla görevlidir. Devletin
güvenliğine, anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlara ait davalar
her halde adliye mahkemelerinde görülür.
Savaş hali haricinde, asker olmayan kişiler askerî mahkemelerde yargılanamaz.
Askerî mahkemelerin savaş halinde hangi suçlar ve hangi kişiler bakımından
yetkili oldukları; kuruluşları ve gerektiğinde bu mahkemelerde adlî yargı hâkim
ve savcılarının görevlendirilmeleri kanunla düzenlenir.
Askerî yargı organlarının kuruluşu, işleyişi, askerî hâkimlerin özlük işleri,
askerî savcılık görevlerini yapan askerî hâkimlerin görevli bulundukları
komutanlıkla ilişkileri, mahkemelerin bağımsızlığı ve hâkimlik teminatı
esaslarına göre kanunla düzenlenir.”
MADDE 16 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 146 ncı
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 146 – Anayasa Mahkemesi onyedi üyeden kurulur.
Türkiye Büyük Millet Meclisi; iki üyeyi Sayıştay Genel Kurulunun kendi başkan
ve üyeleri arasından, her boş yer için gösterecekleri üçer aday içinden, bir
üyeyi ise baro başkanlarının serbest avukatlar arasından gösterecekleri üç aday
içinden yapacağı gizli oylamayla seçer. Türkiye Büyük Millet Meclisinde
yapılacak bu seçimde, her boş üyelik için ilk oylamada üye tam sayısının üçte
iki ve ikinci oylamada üye tam sayısının salt çoğunluğu aranır. İkinci oylamada
salt çoğunluk sağlanamazsa, bu oylamada en çok oy alan iki aday için üçüncü
oylama yapılır; üçüncü oylamada en fazla oy alan aday üye seçilmiş olur.
Cumhurbaşkanı; üç üyeyi Yargıtay, iki üyeyi Danıştay, bir üyeyi Askerî
Yargıtay, bir üyeyi Askerî Yüksek İdare Mahkemesi genel kurullarınca kendi
başkan ve üyeleri arasından her boş yer için gösterecekleri üçer aday içinden;
en az ikisi hukukçu olmak üzere üç üyeyi Yükseköğretim Kurulunun kendi üyesi
olmayan yükseköğretim kurumlarının hukuk, iktisat ve siyasal bilimler
dallarında görev yapan öğretim üyeleri arasından göstereceği üçer aday içinden;
dört üyeyi üst kademe yöneticileri, serbest avukatlar, birinci sınıf hâkim ve
savcılar ile en az beş yıl raportörlük yapmış Anayasa
Mahkemesi raportörleri arasından seçer.
Yargıtay, Danıştay, Askerî Yargıtay, Askerî Yüksek İdare Mahkemesi ve Sayıştay
genel kurulları ile Yükseköğretim Kurulundan Anayasa Mahkemesi üyeliğine aday
göstermek için yapılacak seçimlerde, her boş üyelik için, bir üye ancak bir
aday için oy kullanabilir; en fazla oy alan üç kişi aday gösterilmiş sayılır.
Baro başkanlarının serbest avukatlar arasından gösterecekleri üç aday için
yapılacak seçimde de her bir baro başkanı ancak bir aday için oy kullanabilir
ve en fazla oy alan üç kişi aday gösterilmiş sayılır.
Anayasa Mahkemesine üye seçilebilmek için, kırkbeş
yaşın doldurulmuş olması kaydıyla; yükseköğretim kurumları öğretim üyelerinin
profesör veya doçent unvanını kazanmış, avukatların en az yirmi yıl fiilen
avukatlık yapmış, üst kademe yöneticilerinin yükseköğrenim görmüş ve en az
yirmi yıl kamu hizmetinde fiilen çalışmış, birinci sınıf hâkim ve savcıların
adaylık dahil en az yirmi yıl çalışmış olması şarttır.
Anayasa Mahkemesi üyeleri arasından gizli oyla ve üye tam sayısının salt
çoğunluğu ile dört yıl için bir Başkan ve iki başkanvekili seçilir. Süresi
bitenler yeniden seçilebilirler.
Anayasa Mahkemesi üyeleri aslî görevleri dışında resmi veya özel hiçbir görev
alamazlar.”
MADDE 17 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 147 nci
maddesinin kenar başlığı “2. Üyelerin görev süresi ve üyeliğin sona ermesi”
şeklinde, birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Anayasa Mahkemesi üyeleri oniki yıl için seçilirler.
Bir kimse iki defa Anayasa Mahkemesi üyesi seçilemez. Anayasa Mahkemesi üyeleri
altmışbeş yaşını doldurunca emekliye ayrılırlar.
Zorunlu emeklilik yaşından önce görev süresi dolan üyelerin başka bir görevde
çalışmaları ve özlük işleri kanunla düzenlenir.”
MADDE 18 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 148 inci maddesinin birinci
fıkrasının birinci cümlesinin sonuna “ve bireysel başvuruları karara bağlar”
ibaresi, üçüncü fıkrasındaki “Cumhurbaşkanını,” sözcüğünden sonra gelmek üzere
“Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanını,” ibaresi eklenmiş, beşinci fıkrası
“Yüce Divan kararlarına karşı yeniden inceleme başvurusu yapılabilir. Genel
Kurulun yeniden inceleme sonucunda verdiği kararlar kesindir.” şeklinde
değiştirilmiş, maddeye ikinci fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkralar ve
üçüncü fıkradan sonra gelmek üzere “Genelkurmay Başkanı, Kara, Deniz ve Hava
Kuvvetleri Komutanları ile Jandarma Genel Komutanı da görevleriyle ilgili
suçlardan dolayı Yüce Divanda yargılanırlar.” şeklinde yeni bir fıkra
eklenmiştir.
“Herkes, Anayasada güvence altına alınmış temel hak ve özgürlüklerinden, Avrupa
İnsan Hakları Sözleşmesi kapsamındaki herhangi birinin kamu gücü tarafından,
ihlal edildiği iddiasıyla Anayasa Mahkemesine başvurabilir. Başvuruda
bulunabilmek için olağan kanun yollarının tüketilmiş olması şarttır.
Bireysel başvuruda, kanun yolunda gözetilmesi gereken hususlarda inceleme
yapılamaz.
Bireysel başvuruya ilişkin usul ve esaslar kanunla düzenlenir.”
MADDE 19 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 149 uncu maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 149 – Anayasa Mahkemesi, iki bölüm ve Genel Kurul halinde çalışır.
Bölümler, başkanvekili başkanlığında dört üyenin katılımıyla toplanır. Genel
Kurul, Mahkeme Başkanının veya Başkanın belirleyeceği başkanvekilinin
başkanlığında en az oniki üye ile toplanır. Bölümler
ve Genel Kurul, kararlarını salt çoğunlukla alır. Bireysel başvuruların kabul
edilebilirlik incelemesi için komisyonlar oluşturulabilir.
Siyasî partilere ilişkin dava ve başvurulara, iptal ve itiraz davaları ile Yüce
Divan sıfatıyla yürütülecek yargılamalara Genel Kurulca bakılır, bireysel
başvurular ise bölümlerce karara bağlanır.
Anayasa değişikliğinde iptale, siyasî partilerin
kapatılmasına ya da Devlet yardımından yoksun bırakılmasına karar verilebilmesi
için toplantıya katılan üyelerin üçte iki oy çokluğu şarttır.
Şekil bozukluğuna dayalı iptal davaları Anayasa Mahkemesince öncelikle
incelenip karara bağlanır.
Anayasa Mahkemesinin kuruluşu, Genel Kurul ve bölümlerin yargılama usulleri,
Başkan, başkanvekilleri ve üyelerin disiplin işleri kanunla; Mahkemenin çalışma
esasları, bölüm ve komisyonların oluşumu ve işbölümü kendi yapacağı İçtüzükle
düzenlenir.
Anayasa Mahkemesi Yüce Divan sıfatıyla baktığı davalar dışında kalan işleri
dosya üzerinde inceler. Ancak, bireysel başvurularda duruşma yapılmasına karar
verilebilir. Mahkeme ayrıca, gerekli gördüğü hallerde sözlü açıklamalarını
dinlemek üzere ilgilileri ve konu üzerinde bilgisi olanları çağırabilir ve
siyasî partilerin kapatılmasına ilişkin davalarda, Yargıtay Cumhuriyet
Başsavcısından sonra kapatılması istenen siyasî partinin genel başkanlığının
veya tayin edeceği bir vekilin savunmasını dinler.”
MADDE 20 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 156 ncı
maddesinin son fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Askerî Yargıtayın kuruluşu, işleyişi, mensuplarının
disiplin ve özlük işleri mahkemelerin bağımsızlığı ve hâkimlik teminatı
esaslarına göre kanunla düzenlenir.”
MADDE 21 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 157 nci
maddesinin son fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Askerî
Yüksek İdare Mahkemesinin kuruluşu, işleyişi, yargılama usulleri, mensuplarının
disiplin ve özlük işleri mahkemelerin bağımsızlığı ve hâkimlik teminatı
esaslarına göre kanunla düzenlenir.”
MADDE 22 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 159 uncu maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 159 – Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu, mahkemelerin bağımsızlığı ve
hâkimlik teminatı esaslarına göre kurulur ve görev yapar.
Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu yirmiiki asıl ve oniki yedek üyeden oluşur; üç daire halinde çalışır.
Kurulun Başkanı Adalet Bakanıdır. Adalet Bakanlığı Müsteşarı Kurulun tabiî üyesidir. Kurulun, dört asıl üyesi,
nitelikleri kanunda belirtilen; yükseköğretim kurumlarının hukuk, iktisat ve siyasal
bilimler dallarında görev yapan öğretim üyeleri, üst kademe yöneticileri ile
avukatlar arasından Cumhurbaşkanınca, üç asıl ve üç yedek üyesi Yargıtay
üyeleri arasından Yargıtay Genel Kurulunca, iki asıl ve iki yedek üyesi
Danıştay üyeleri arasından Danıştay Genel Kurulunca, bir asıl ve bir yedek
üyesi Türkiye Adalet Akademisi Genel Kurulunca kendi üyeleri arasından, yedi
asıl ve dört yedek üyesi birinci sınıf olup, birinci sınıfa ayrılmayı
gerektiren nitelikleri yitirmemiş adlî yargı hâkim ve savcıları arasından adlî
yargı hâkim ve savcılarınca, üç asıl ve iki yedek üyesi birinci sınıf olup,
birinci sınıfa ayrılmayı gerektiren nitelikleri yitirmemiş idarî yargı hâkim ve
savcıları arasından idarî yargı hâkim ve savcılarınca, dört yıl için seçilir. Süresi
biten üyeler yeniden seçilebilir.
Kurul üyeliği seçimi, üyelerin görev süresinin dolmasından
önceki altmış gün içinde yapılır. Cumhurbaşkanı tarafından seçilen üyelerin
görev süreleri dolmadan Kurul üyeliğinin boşalması durumunda, boşalmayı takip
eden altmış gün içinde, yeni üyelerin seçimi yapılır. Diğer üyeliklerin
boşalması halinde, asıl üyenin yedeği tarafından kalan süre tamamlanır.
Yargıtay, Danıştay ve Türkiye Adalet Akademisi genel
kurullarından seçilecek Kurul üyeliği için her üyenin, birinci sınıf adlî ve
idarî yargı hâkim ve savcıları arasından seçilecek Kurul üyeliği için her hâkim
ve savcının; ancak bir aday için oy kullanacağı seçimlerde, en fazla oy alan
adaylar sırasıyla asıl ve yedek üye seçilir. Bu seçimler her dönem için
bir defada ve gizli oyla yapılır.
Kurulun, Adalet Bakanı ile Adalet Bakanlığı Müsteşarı dışındaki asıl üyeleri,
görevlerinin devamı süresince; kanunda belirlenenler dışında başka bir görev
alamazlar veya Kurul tarafından başka bir göreve atanamaz ve seçilemezler.
Kurulun yönetimi ve
temsili Kurul Başkanına aittir. Kurul Başkanı dairelerin çalışmalarına
katılamaz. Kurul, kendi üyeleri arasından daire başkanlarını ve daire başkanlarından
birini de başkanvekili olarak seçer. Başkan, yetkilerinden bir kısmını
başkanvekiline devredebilir.
Kurul, adlî ve idarî yargı hâkim ve savcılarını mesleğe kabul
etme, atama ve nakletme, geçici yetki verme, yükselme ve birinci sınıfa ayırma,
kadro dağıtma, meslekte kalmaları uygun görülmeyenler hakkında karar verme,
disiplin cezası verme, görevden uzaklaştırma işlemlerini yapar; Adalet
Bakanlığının, bir mahkemenin kaldırılması veya yargı çevresinin değiştirilmesi
konusundaki tekliflerini karara bağlar; ayrıca, Anayasa ve kanunlarla verilen
diğer görevleri yerine getirir.
Hâkim ve savcıların görevlerini; kanun, tüzük, yönetmeliklere
ve genelgelere (hâkimler için idarî nitelikteki genelgelere) uygun olarak yapıp
yapmadıklarını denetleme; görevlerinden dolayı veya görevleri sırasında suç
işleyip işlemediklerini, hal ve eylemlerinin sıfat ve görevleri icaplarına uyup
uymadığını araştırma ve gerektiğinde haklarında inceleme ve soruşturma
işlemleri, ilgili dairenin teklifi ve Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu
Başkanının oluru ile Kurul müfettişlerine yaptırılır. Soruşturma ve
inceleme işlemleri, hakkında soruşturma ve inceleme yapılacak olandan daha
kıdemli hâkim veya savcı eliyle de yaptırılabilir.
Kurulun meslekten çıkarma cezasına ilişkin olanlar dışındaki kararlarına karşı
yargı mercilerine başvurulamaz.
Kurula bağlı Genel Sekreterlik kurulur. Genel Sekreter, birinci sınıf hâkim ve
savcılardan Kurulun teklif ettiği üç aday arasından Kurul Başkanı tarafından
atanır. Kurul müfettişleri ile Kurulda geçici veya sürekli olarak
çalıştırılacak hâkim ve savcıları, muvafakatlerini alarak atama yetkisi Kurula
aittir.
Adalet Bakanlığının merkez, bağlı ve ilgili kuruluşlarında geçici veya sürekli
olarak çalıştırılacak hâkim ve savcılar ile adalet müfettişlerini ve hâkim ve
savcı mesleğinden olan iç denetçileri, muvafakatlerini alarak atama yetkisi
Adalet Bakanına aittir.
Kurul üyelerinin seçimi, dairelerin oluşumu ve işbölümü, Kurulun ve dairelerin
görevleri, toplantı ve karar yeter sayıları, çalışma usul ve esasları,
dairelerin karar ve işlemlerine karşı yapılacak itirazlar ve bunların
incelenmesi usulü ile Genel Sekreterliğin kuruluş ve görevleri kanunla
düzenlenir.”
MADDE 23 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 166 ncı
maddesinin kenar başlığı “I. Planlama; Ekonomik ve Sosyal Konsey” şeklinde
değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Ekonomik ve sosyal politikaların oluşturulmasında hükümete istişarî
nitelikte görüş bildirmek amacıyla Ekonomik ve Sosyal Konsey kurulur. Ekonomik
ve Sosyal Konseyin kuruluş ve işleyişi kanunla düzenlenir.”
MADDE 24 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının geçici 15 inci maddesi yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 25 – Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına aşağıdaki geçici maddeler
eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 18 – Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte Anayasa Mahkemesinin
mevcut yedek üyeleri asıl üye sıfatını kazanır.
Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren otuz gün içinde, Türkiye Büyük
Millet Meclisi bir üyeyi Sayıştay Genel Kurulunun ve bir üyeyi de baro
başkanlarının gösterecekleri üçer aday içinden seçer.
Türkiye Büyük Millet Meclisinin yapacağı üye seçimi için aday göstermek
amacıyla;
a) Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren beş gün içinde, Sayıştay
Başkanı adaylık başvurusunu ilan eder. İlan tarihinden itibaren beş gün içinde
adaylar Başkanlığa başvurur. Başvuru tarihinin sona erdiği günden itibaren beş
gün içinde Sayıştay Genel Kurulunca seçim yapılır. Her Sayıştay üyesinin ancak
bir aday için oy kullanabileceği bu seçimde en fazla oy alan üç kişi aday
gösterilmiş sayılır.
b) Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren beş gün içinde, Türkiye
Barolar Birliği Başkanlığı adaylık başvurusunu ilan eder. İlan tarihinden
itibaren beş gün içinde adaylar Türkiye Barolar Birliği Başkanlığına başvurur.
Başvuru tarihinin sona erdiği günden itibaren beş gün içinde Türkiye Barolar
Birliği Başkanlığının ilanında gösterilen yer ve zamanda baro başkanları
tarafından seçim yapılır. Her bir baro başkanının ancak bir aday için oy
kullanabileceği bu seçimde, en fazla oy alan üç kişi aday gösterilmiş sayılır.
c) (a) ve (b) bentleri uyarınca yapılan seçimlerin sonucunda aday gösterilmiş
sayılanların isimleri seçimin yapıldığı günü takip eden gün Sayıştay ve Türkiye
Barolar Birliği başkanlıklarınca Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
bildirilir.
ç) (c) bendi uyarınca yapılan bildirimden itibaren on gün içinde Türkiye Büyük
Millet Meclisinde seçim yapılır. Her boş üyelik için yapılacak seçimde, ilk
oylamada üye tamsayısının üçte iki ve ikinci oylamada üye tamsayısının salt
çoğunluğu aranır; ikinci oylamada salt çoğunluk sağlanamazsa bu oylamada en çok
oy alan iki aday için üçüncü oylama yapılır; üçüncü oylamada en fazla oy alan
aday üye seçilmiş olur.
Cumhurbaşkanı, birer üyeyi Yargıtay ve Danıştay kontenjanlarından olan ilk
üyeliklerin boşalmasından sonra Yükseköğretim Kurulunun kendi üyesi olmayan
yükseköğretim kurumlarının hukuk, iktisat ve siyasal bilimler dallarında görev
yapan öğretim üyeleri arasından göstereceği üçer aday içinden seçer.
Anayasa Mahkemesi
üyeliğine aday gösteren kurumların halen mevcut üyeleri ile kendi
kontenjanlarından seçilmiş yedek üyeler, tamamlama seçiminde göz önünde
bulundurulur.
Anayasa Mahkemesinde halen belli görevlere seçilmiş olanların bu sıfatları
seçilmiş oldukları sürenin sonuna kadar devam eder. Bu Kanunun yürürlüğe
girdiği tarihte üye olanlar yaş haddine kadar görevlerine devam ederler.
Bireysel başvuruya ilişkin gerekli düzenlemeler iki yıl içinde tamamlanır.
Uygulama kanununun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bireysel başvurular
kabul edilir.
GEÇİCİ MADDE 19 – Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren otuz gün
içinde aşağıda belirtilen esas ve usuller dahilinde
Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu üyeleri seçilir:
a) Cumhurbaşkanı, hâkimlik mesleğine alınmasına engel bir hali olmayan;
yükseköğretim kurumlarının hukuk, iktisat ve siyasal bilimler dallarında en az onbeş yıldan beri görev yapan öğretim üyeleri, üst kademe
yöneticileri ile meslekte fiilen onbeş yılını doldurmuş
avukatlar arasından dört üye seçer. Cumhurbaşkanı, üst kademe yöneticileri
arasından seçeceği Kurul üyesini, bakanlık, müsteşarlık, müsteşar yardımcılığı,
valilik, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği, kamu kurum ve kuruluşlarında
genel müdürlük veya teftiş kurulu başkanlığı görevlerini yapanlar arasından
seçer.
b) Yargıtay Genel Kurulu, Yargıtay üyeleri arasından üç asıl ve üç yedek üye
seçer. Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yedi gün içinde Yargıtay
Birinci Başkanı adaylık başvurusunu ilan eder. İlan tarihinden itibaren yedi
gün içinde adaylar Birinci Başkanlığa başvurur. Başvuru tarihinin sona erdiği
günden itibaren onbeş gün içinde Yargıtay Genel
Kurulu seçim yapar. Her Yargıtay üyesinin sadece bir aday için oy kullanabileceği
seçimde, en fazla oy alan adaylar sırasıyla asıl ve yedek üye seçilmiş olur.
c) Danıştay Genel Kurulu, Danıştay üyeleri arasından iki asıl ve iki yedek üye
seçer. Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren yedi gün içinde Danıştay
Başkanı adaylık başvurusunu ilan eder. İlan tarihinden itibaren yedi gün içinde
adaylar Başkanlığa başvurur. Başvuru tarihinin sona erdiği günden itibaren onbeş gün içinde Danıştay Genel Kurulu seçim yapar. Her
Danıştay üyesinin sadece bir aday için oy kullanabileceği seçimde, en fazla oy
alan adaylar sırasıyla asıl ve yedek üye seçilmiş olur.
ç) Türkiye Adalet Akademisi Genel Kurulu, kendi üyeleri arasından, Hâkimler ve
Savcılar Yüksek Kuruluna bir asıl ve bir yedek üye seçer. Bu Kanunun yürürlüğe
girdiği tarihten itibaren yedi gün içinde Türkiye Adalet Akademisi Başkanı
adaylık başvurusunu ilan eder. İlan tarihinden itibaren yedi gün içinde adaylar
Başkanlığa başvurur. Başvuru tarihinin sona erdiği günden itibaren onbeş gün içinde Türkiye Adalet Akademisi Genel Kurulu
seçim yapar. Her üyenin sadece bir aday için oy kullanabileceği seçimde, en
fazla oy alan adaylar sırasıyla asıl ve yedek üye seçilmiş olur.
d) Yedi asıl ve dört yedek üye birinci sınıf olup, birinci sınıfa ayrılmayı
gerektiren nitelikleri yitirmemiş olan adlî yargı hâkim ve savcıları arasından,
adlî yargı hâkim ve savcıları tarafından Yüksek Seçim Kurulunun yönetim ve
denetiminde seçilir. Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren beş gün
içinde Yüksek Seçim Kurulu adaylık başvurularını ilân eder. İlân tarihinden
itibaren üç gün içinde adaylar Yüksek Seçim Kuruluna başvurur. Başvuru
tarihinin sona erdiği günden itibaren iki gün içinde Yüksek Seçim Kurulu
adayların başvurularını inceler ve aday listesini belirleyerek ilân eder. Takip
eden iki gün içinde bu listeye karşı itiraz edilebilir. İtiraz süresinin sona
erdiği günden itibaren iki gün içinde itirazlar incelenir, sonuçlandırılır ve
kesin aday listesi ilân edilir. Yüksek Seçim Kurulunun kesin aday listesini
ilân ettiği tarihten sonraki ikinci Pazar günü her ilde, il seçim kurulunun
yönetim ve denetimi altında yapılacak seçimlerde, o ilde ve ilçelerinde görev
yapan hâkim ve savcılar oy kullanır. İl seçim kurulları o ilde oy kullanacak
hâkim ve savcıların sayısına göre sandık kurulları oluşturur. Sandık
kurullarının işlem, tedbir ve kararlarına karşı yapılan şikâyet ve itirazlar il
seçim kurulunca karara bağlanır. Adaylar propaganda yapamazlar; sadece, Yüksek
Seçim Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde özgeçmişlerini
bu iş için tahsis edilmiş bir internet sitesinde yayımlayabilirler. Bu
seçimlerde her seçmen sadece bir aday için oy kullanabilir. Seçimlerde en çok
oy alan adaylar sırasıyla asıl ve yedek üye seçilmiş olur. Kullanılacak oy pusulalarıyla
ilgili diğer hususlar Yüksek Seçim Kurulu tarafından belirlenir. Yüksek Seçim
Kurulu, oy pusulalarını kendisi bastırabileceği gibi gerektiğinde uygun
göreceği il seçim kurulları vasıtasıyla bastırmaya da yetkilidir. Yapılacak
seçimlerde, 26/4/1961 tarihli ve 298 sayılı Seçimlerin
Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanunun bu bende aykırı olmayan
hükümleri uygulanır.
e) Üç asıl ve iki yedek üye birinci sınıf olup, birinci sınıfa ayrılmayı
gerektiren nitelikleri yitirmemiş idarî yargı hâkim ve savcıları arasından,
idarî yargı hâkim ve savcıları tarafından Yüksek Seçim Kurulunun yönetim ve
denetiminde seçilir. Bölge idare mahkemelerinin bulunduğu illerde, il seçim
kurulunun yönetim ve denetimi altında yapılacak bu seçimlerde, o bölge idare
mahkemesinde ve yargı çevresi içerisinde kalan yerlerde görev yapan idarî yargı
hâkim ve savcıları oy kullanır. Bu seçimler hakkında da (d) bendi hükümleri
uygulanır.
Birinci fıkranın (a), (ç), (d) ve (e) bentleri uyarınca seçilen Hâkimler ve
Savcılar Yüksek Kurulunun asıl üyeleri bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten
sonraki otuzuncu günü takip eden iş günü görevlerine başlarlar.
Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun Yargıtay
ve Danıştaydan gelen asıl ve yedek üyelerinin
görevleri, seçilmiş oldukları sürenin sonuna kadar devam eder. Bunlardan, Yargıtaydan gelen üyelerden görev süresini tamamlayanların
yerine birinci fıkranın (b) bendi uyarınca seçilenler; Danıştaydan
gelen üyelerden görev süresini tamamlayanların yerine birinci fıkranın (c)
bendi uyarınca seçilenler, sırayla göreve başlarlar.
Birinci fıkranın (b) ve (c) bentleri uyarınca seçilen üyelerden, üçüncü fıkra
uyarınca göreve başlayanların görev süresi, birinci fıkranın (a), (ç), (d) ve
(e) bentleri uyarınca seçilen diğer Kurul üyelerinin görev süresinin bittiği
tarihte sona erer.
İlgili kanunlarda gerekli düzenlemeler yapılıncaya kadar, Hâkimler ve Savcılar
Yüksek Kuruluna seçilen asıl üyeler, Yargıtay daire başkanı için ilgili
mevzuatında öngörülen tüm malî ve sosyal haklar ile emeklilik hakkından aynen
yararlanırlar. Ayrıca, Kurulun Başkanı dışındaki asıl üyelerine, (30000)
gösterge rakamının memur aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımı sonucu
bulunacak miktarda aylık ek tazminat ödenir.
İlgili kanunlarda düzenleme yapılıncaya kadar, Hâkimler ve Savcılar Yüksek
Kurulu;
a) Anayasa hükümlerine aykırı olmamak kaydıyla, yürürlükteki kanun hükümlerine
göre Kurul şeklinde çalışır.
b) İkinci fıkra uyarınca asıl üyelerinin göreve başladığı tarihten itibaren bir
hafta içinde Adalet Bakanının başkanlığında toplanır ve bir geçici Başkanvekili
seçer.
c) En az onbeş üye ile toplanır ve üye tam sayısının
salt çoğunluğu ile karar verir.
ç) Sekreterya hizmetleri Adalet Bakanlığı tarafından
yürütülür.
Kurul müfettişleri ile adalet müfettişleri atanıncaya kadar, mevcut adalet
müfettişleri, Kurul müfettişi ve adalet müfettişi sıfatıyla görev yaparlar.
Bu madde hükümleri, ilgili kanunlarda gerekli düzenlemeler yapılıncaya kadar
uygulanır.”
MADDE 26 – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer ve halkoyuna sunulması
halinde tümüyle oylanır.